Faq

veelgestelde vragen over de website

  • + - Kan ik artikelen retourneren?

    Artikelen kunnen binnen de 14 dagen na aankoop ingeruild worden, op voorwaarde dat ze niet in promotie gekocht zijn en we deze nog in de collectie volgen.

  • + - Ik vind een referentie niet terug op de webshop

    Dat kan inderdaad gebeuren. Als een artikel niet in voorraad is dan zetten we die offline. Let wel, de webshop maakt maar om de 24u een update dus het kan gebeuren dat een artikel dat wel nog online was ondertussen uitverkocht is geraakt

  • + - Ik heb mijn bestelling geplaatst en kan niet meteen online betalen

    Klopt, wij hebben geen online betaalsysteem. Van zodra u de bestelling heeft afgerond krijgt u een eerste automatische mail met bevestiging van uw bestelling. U ontvangt daarna een tweede mail met de pro forma factuur in bijlage en alle betaalgegevens kan u de overschrijving uitvoeren. Heeft u liever dat we  de betaling voor u uitvoeren? Dan mag u ons laten weten wanneer we u kunnen bellen om uw kredietkaart gegevens te noteren.

  • + - Een artikel uit mijn bestelling was niet voorradig. Wordt deze automatisch nageleverd?

    Neen, als een artikel niet voorradig is dan blijft die niet in backorder staan. Wilt u graag verwittigd worden wanneer deze terug binnen komt dan moet u het ons specifiek laten weten.

     

  • + - Hoe lang duurt het om mijn pakketje te ontvangen?

    Als u een bestelling plaatst wordt deze ten laatste binnen 1 werkdag afgehandeld. Van zodra wij uw betaling ontvangen (vergeet niet om steeds een prinstcreen door te mailen) kan uw pakje vertrekken. Let wel, UPS komt dagelijks om 15u dus de betaling moet vóór 14u30 uitgevoerd zijn.

  • + - Hoeveel bedragen de verzendkosten?

    Voor Europese landen worden verzendkosten enkel aangerekend als uw bestelling minder dan 150€ bedraagt (exclusief btw) Voor België is dat bijvoorbeeld €9, Frankrijk €11.50, Italië €17. Het bedrag wordt berekend volgens het land van levering en komt er bij het afronden van uw bestelling automatisch bij. Wilt u op voorhand de verzendkosten weten van een bepaald land, stuur ons een mail via contact.

Andere vragen

  • + - Uit welk materiaal bestaan de artikelen?

    Al onze items zijn van koper, metaal of zinc met een flash coating. Als we dus spreken van zilver of goud, betreft dit steeds de kleuren, niet het materiaal. Al onze artikelen zijn lood-, nikkel- en cadmiumvrij volgens de opgelegde Europese normen. Een certificaat kan u op aanvraag verkrijgen.

  • + - Verkoopt Xarobi enkel online?

    Neen, u kan op weekdagen ook terecht in onze showroom. Daar vindt u alles wat er op de webshop is en nog veel meer. Openingsuren vindt u terug op de website. Wij nemen jaarlijks deel aan beurzen in Parijs (Bijorhca) en Milaan (Homi) en zijn daarom in september en januari steeds 2 weken gesloten.